16 Eylül 2014 Salı

Oğlum büyüyor

Büyüyen çocuklarımıza organik ürün kullandırmaya nasıl devam edeceğiz? Çok hızla tüketilen bir dünyada yaşıyoruz. Çocuklarımızın hızına yetişmek zor. 10 yaşına gelen oğlum artık itiraz ediyor ve kendi beğenilerine göre alışveriş yapmak istiyor. Geçtiğimiz sene başladı postacı çantası istiyorum diye. Halbuki birinci sınıfa başlarken Danimarka’dan aldığımız çanta hala taş gibi. Üstelik de çok kaliteli bir ürün, recycle malzemelerden elde edilmiş falan filan. Ama sırt çantası şimdi moda değil mi acaba diye bakıyorum her yerde zebil sırt çantası var. Peki bizim oğlanın derdi ne diye düşünürken gördüm ki büyük sınıflardaki erkek çocuklarının çoğunun çantası postacı çantası. Yazın bir iki postacı çantası istiyorum diye bıdı bıdı yaptı dedim ki okula başlarken bakarız. Neyse bir hafta sırt çantası ile gitti derken aile büyüklerinden gelen okul harçlığını çantaya çevirmek konusunda ısrar etti. 1 yıl oyalamışım fark ettim ki eninde sonunda o postacı çantasını alacağım. En iyisi daha fazla kendisinin kafasını bununla meşgul etmeyeyim de dersleri ile ilgilenmeye başlasın diye cumartesi günü gidip postacı çantasını aldık. Fakat çanta kendisine büyük. Israrla o koca çantayı takıp okula gidiyor. Bu da onun tercihi. Markasını kendisi seçti, gösterdiğim bilimum ürüne ezik, çirkin, bu ne çakma mı şeklinde yaklaştı. Markaları çok bildiğinden değil bu arada enteresandır çok bilindik bir spor markasının ürününe ezik, yine bilindik bir markanın ürününe de çakma dedi. Aslında bunların hepsinin alt yazısı bunları beğenmedim, kalitesi kötü ben kendi bildiğimi, beğendiğimi istiyorum. Sonuç kendi gözüne bir yıl kadar önce kestirdiği çantayı aldı. Bana da eskimemiş çantayı yıkayıp paklayıp seyahat için kullanmaya hazırlamak düştü. 

Yeni nesil çocukların kendi tercihleri var, beğenileri var. Organik ürün üreticileri bu hikayeyi iyi okuyamazlarsa yıl boyu 3-5 organik meraklısına ürün satmaktan ileri gidemezler. Biz de organik ürün bulalım diye ortalıkta dolanıp dururuz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder