9 Mayıs 2010 Pazar

Annelik Ne Güzel Şeymiş

5 senedir hayatın anlamı çok başka. Annelik ne güzel şeymiş tüm zorluklarına rağmen. Bana hergün anneler günü gibi deliye hergün bayram misali. Oğluşu kucağıma aldığım gün dün gibi. Ara çok açıldı ama ikinci bebeği alma zamanı da geldi sanırım. Oğlan da sorup duruyor benim ne zaman kardeşim olacak. Malum en yakın arkadaşının kardeşi oldu okuldaki en yakın arkadaşının da bir kardeşi var. Etkileniyor adam. Anne karnına girdi mi kardeşim. Anne yarın doğuyor mu? Oğlum ben hamile olursam sana söylerim, zaten hamile kalınca da fırt diye doğmuyor 9 ay geçmesi lazım. Adamdan gelen soru; Çooook mu demek yani. Nasıl anlatayım çoook zaman geçmeli annecim. Bir dönem soru bombardımanı vardı annecik ben nasıl oldum bebek nasıl olur? Daha da çok küçük nasıl anlatayım? Dedim ki anne ve baba birbirini çok sever evlenir ve çocukları olur. Bu adamda yer etmiş. Kim evlense sizin çocuğunuz yarın oluyor mu diye soruyor. Geçenlerde yine sordu anne evlenince oluyor da acaba nasıl oluyor. Kitaptan okuduğum şekilde cevap verdim babacıkla anneciğin yumurtaları birleşiyor sonra bebek oluyor. Aaaaa babam tavuk değil ki demesin mi. Ay bayılıcam nasıl anlatsam bilmem ki. Olur mu canım babacıkla anneciklerin yumurtalıkları var. Neyse fazla uzatınca biraz büyümen lazım. Allahtan büyüyünce anlarsın şeklindeki kestirip atma taktiği hala işe yarıyor. Fakat bu açıklama da bir işe yaramamış denebilir. Zira bu sefer de zırt pırt anne sizin yumurtalarınız birleşti mi? Ne zaman birleşecek şeklinde tacizlere başladı. Neyse umarım yakında hamile kalıp kendisinin bu sorularını bertaraf edebilirim.
Bir de unutamadığım bir anneler günü anısı; İkinci anneler günümüzdü sanırım bonbon şekeri ve babacığı 20 dakika kadar yalnız bırakmıştım, işim biter bitmez yanlarına geri dönecektim geri geldiğimde kanlar içindeydi ikisi de. Salıncakta sallanılmış, salıncaktan uçulmuş, hastaneye gidilmiş alından akan kan nihayet durdurulmuştu. Sanırım 20 dakika yarım saat olmuştu.Fakat eşimin gözlerinde o yarım saat en az 3 yıl götürmüştü ömründen. Hiç unutmayacağım bir anneler günüydü. Hepinizin anneler günü güzel geçsin. Ve bu dönemin imkanları yokken, çamaşır, bulaşık makinası hatta buzdolabı olmayan dönemde, bebek bezleri kaynatıldığı zaman iki çocuk, üç çocuk büyüten tüm annelerin de ellerinden ayrıca öpüyor önlerinde saygıyla eğiliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder