23 Haziran 2010 Çarşamba

Nihayet Pasaport Çilesi Bitti

Pasaport işinden ne kadar yoruldum anlatamam. Allahım benim bu ara işlerim hep mi ters gider? Bir ay kadar önce pasaport için randevu aldım 16 Haziran sabahı başvuru için gittim. Sabah 9:30 randevusuydu. Ali Bey'i de istiyorlardı falan neyse. Aynı gün sabah erken bir toplantım var. Ona da katılmam lazım. Falan derken biraz erken gittim. Olur da önümdekilerin işi çabuk biterse hemencik girelim diye. Sabah 8'de Ali Bey uyurken vardık emniyete. Neyse lafı uzatmayayım bizim randevu 9:30 bizi saat 11'de aldılar. Sistem bozulmuş. Önce o tamir oldu. Neyse öbür toplantı badem oldu falan derken saat 11 içerdeyiz. Allah'ım diyorum sana şükürler olsun nihayet pasaport memurunun karşısında popom yer gördü ve oturduk işlemleri yapıyoruz. Benim işlemim bitti imzayı attım. Kısa bir oh çektim. Arkasından Ali Bey'in işlemleri derken memur bey demez mi İlkadım ilçe mi? Benden cevap pardon??? Bizim kütüğümüz Samsun'a kayıtlı. Nüfus cüzdanlarımızda Samsun Merkez yazıyor. Daha 3 hafta önce muhtelif noterlerden muvafakatname düzenletmişiz aynı kimlik ile. Biraz evvel benim işlemimi yapmış olan memur diyor ki nüfus cüzdanı değişmeden bu iş olmaz. Ay çıldırıcam. Samsun'u aradım babam dedi ki evet evladım İlkadım ilçe oldu. Allah'ım beni mi buldun??? Gidersin nüfus idaresine öğle tatili olmadan nüfus cüzdanlarımızın yenisini aldık. Yeniden karakola geldik. Sanıyorum ki hemen alacak işlemi yapacak. Dedi ki sizi yeniden sıraya soktuk. Eksik evraklılar aralarda alınacak. Alır mıyız alamaz mıyız bilemiyorum dedi. Tam el cinnet durumu. 5 yaşında bir çocuk Allah var neredeyse melek gibiydi. Baktı ki ben çok eziyet çekiyorum getirdiğimiz birkaç oyuncak ile oynadı. Biraz resim çizdi ve sonuç itibariyle sabah 8 ile 14:30 arasında orada durdu. Aa bu arada siz çocuğu gördünüz onu eve götüreyim ben geri geleyim diyorum. Hayır olmaz çocuk da duracak diyor. Yaa ne yapıyorsun bu çocuğu gördün işte. Bak bakacağını götüreyim bari ona eziyet olmasın sonra beni kaça kadar bekletiyorsan beklet. Neyse ona da hayır dedi. Biz bekledik bekledik bekledik ve nihayet işlemi yaptık. Dedim ki 5 yıl daha görüşmeyelim lütfen. Bu arada iki gün evvel de fiyatlar yarı yarıya indi mi. İşte benimki de bahtsız bedevi kıvamında çölde kutup ayısı misali. Oradan da kazığı yedim. 850 lira bana kapak oldu. Bugün sabah postaneden aradılar. Öğlene kadar pasaportunuzu getiriyoruz sakın bir yere çıkmayın dediler. Aaa dedim iki elim kanda olsa beklerim. Neyse öğleden önce geldi gerçekten pasaportlar elimizde. Artık nerelere gitsek kara kara onu düşünüyorum.
Pasaport başvurusuna gidecekseniz benden tavsiye nüfus cüzdanınızı kontrol edin. Çocuk varsa muvafkatnameye dikkat. Aman sakın eksik evrak ile gitmeyin.

Sevgiyle kalın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder