12 Nisan 2010 Pazartesi

Oğlumun Organik Hikayeleri

Merhaba,

Bugün biraz da oğlumun organik hikayelerinden bahsetmek istiyorum. Malum doğduğundan beri çocuk organik ürünlere maruz kalıp, çevreci saplantıları olan bir anne ile mücadele etmek zorunda olduğu için bazen komik hikayeler çıkabiliyor.

Önce okul maceraları;

Geçen sene daha kücük bir okula gidiyordu. Toplamda okulun 10 öğrencisi vardı. Çok keyifliydi, yarım gün gidiyordu bir ara bir yanlış anlaşılma sonucu ufak bir ceza alınca okul hayatı onun için bitti diyebiliriz. Tabi bu arada bu sene gideceği okula karar verirken daha büyük ve kalabalık olması gerektiğini, birazcık da disiplinli bir yer olması gerektiğini düşündük. Aslında gideceği okula çok da uzuuun uzadıya araştırma yapmadan en yakın okul en iyi okuldur diye yaklaşarak (tabi şansımıza evimize yakın gayet iyi ve köklü bir okul var) kaydını yaptırdık. Eylül ayında okul başladı ve sağolsun bizim canavar için bir eziyet haliyle bana da bir nevi eziyet haline geldi. Sabahları okula gitmemek için hazırlanma seramonisini elinden geldiğince uzatıyor ve bazen babasına da aynı fikri veriyor. Sen de benim gibi oyalanıp işe geç gidebilirsin şeklinde tavsiyede bulunuyor. Önceleri gitmemek için muhtelif bahaneler uydurdu. Uzunca bir süre anne okuldaki yemekhane kokuyor ayrıca orada organik yiyecekler vermiyorlar şeklinde beni en hassas noktamdan vurmaya çalıştıysa da oldukça dirayetli bir şekilde okula gideceğini yineledim. Okul açılalı ne kadar oldu yaklaşık 8 ay ama hala alışamadı desem. Daha doğrusu alıştı da okulu sevmiyor. Düzen ve kural sevmiyor. Kendi dediklerinin yapılması konusunda da ısrarcı bir arkadaş. Okulda ders olarak şu resmi yap deyince 3 dakikada çiziktirip veriyor ama kendi hayal gücüne bırakılırsa ve canı resim çizmek isterse bir saat resim çiziyor ve inanılmaz resimler yapıyor. Arkadaş doğada dağda bayırda keşfetmek istiyor. Çevreyi koruyor, yerde çöp görünce çok bozuluyor ya da benim hoşuma gidiyor diye bozuluyor gibi yapıyor. Bu arada okula gitmemek için bulduğu bahanelerden biri de okulda kullandıkları boya kalemleri ile yapıştırıcıların sağlığa zararlı olduğuydu. Ama onları da birlikte aldığımızı ve üzerlerini okuduğumu özellikle zararsız olanları seçtiğimi söyleyince bunun da işe yaramayacığını anladı. Geçenlerde ellerini yıkadıklarında iki adet kağıt havlu verdiklerini halbuki bir tanesinin yettiğini söyledi. Bizim okulda çok kağıt tüketiliyor ağaçlar gidiyor şeklinde sürekli bana okulu kötülüyor. Ama bulunan bahaneler hep çevreci anneyi çileden çıkaracak şeyler. İnanılmaz bir tümdengelim. Annem sıkı bir çevreci, o zaman ben ona okuldaki doğayı, çevreyi kirletmek ile ilgili argümanlar ileri sürersem dayanamaz beni okuldan alır. Ben de evde istediğim gibi takılırım. Anlaşıldı okulu sevmiyor umarım bu yakında değişir çünkü kara kara 18 sene nasıl geçecek diye düşünüyorum. Neyse bugün de oğluşun okul maceralarını okudunuz. Yarın ola hayrola.

Sevgiyle ve sağlıkla kalın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder