2 Nisan 2010 Cuma

Hikayemi Anlatayım

Okumak isteyen merak eden varsa diye kısaca hikayemi anlatayım. Hakkımda kısmında ne işle iştigal ettiğimi yazmıştım hatta geçmişte ne iş yaptığımı da. Şimdi aktivist bir anne olmaya çalışıyorum. Full time anne olmak bir de çooook çalışan bir adamın eşi olmak gerçekten çok zor.Bu yetmezmiş gibi dertsiz başıma dert açıp full time iş olayına da girdim. Ama durmak yok oğlum için çok çalışmalıyım. Neden mi? Cevabın çok para kazanmak için tabi gibi birşey olduğunu duyar gibiyim. Halbuki hiç de öyle değil. Yıllar evvel hamileyken kendime sordum, bu tükettiğimiz dünyaya mı getireceksin oğlunu diye. O zaman verdiğim cevap için didiniyorum desem ve biraz daha açsam konuyu.
Dedim ki organik tekstil ile uğraşayım. Önceleri sadece bir anne ve tüketici olarak tekstil ile ilgiliyken yıllar içinde tekstil ile ilgili birşeyler öğrendim diyebilirim. Daha önümde uzuuuun yıllar var. Hergün yeni şeyler öğreniyorum. Neden tekstil derseniz aslında biraz araştırma sonucu buna karar verdim. Yurtdışına gittiğim zamanlarda, bundan 10-15 yıl önce organik yayılmaya başlamıştı ve dünya organik pamuk üretiminin %50den fazlasını Türkiye üretiyordu. Ama Türkiye'de hemen hemen hiç satılmıyordu. Tekstil işçiliği de Türkiye'de oldukça iyi ve sonuç olarak ben fazla da düşünmeden organik bebek ürünleri üretmeye karar verdim. Bir nevi cahil cesareti diyelim:-) O gün bugündür %100 organik bebek, son 1.5 yıldır da çocuk ve eser miktarda yetişkin ürünleri üretiyorum. Yaklaşık 1.5 yıl önce mağazalaşmaya karar verdim. Kapbula Organik Şeyler markası ile ilk mağazamı 2009 yılının Ocak ayında açtım. 2009 yılının sonunda da iki mağaza daha açtım. 15 mağaza olana kadar durmak yok. Amacım yurdumun çocukları daha fazla organik tekstil ve diğer organik ürünlerden yararlansın. Organik ürüne kolay ulaşabilsin.Anneler her zaman gittiği avm'lerde bizim mağazalarımıza ulaşsın. Anneler daha da bilinçlensin bebeğinin çocuğunun şampuanını da organik içerikli alırken, çamaşırını da organik içerikli, petrol türevi girdilerin olmadığı deterjanla yumuşatıcıyla yıkasın. Daha çok organik tekstil ürünü satılsın ki daha fazla sertifikalı organik pamuk üretilsin. Çünkü konvansiyonel pamuk üretilirken çevreye, yer altı sularına, toprağa, havaya, yandaki tarlaya, o tarlada yetişen domatese, orada yaşayan köylüye, tarlada çalışan köylü ananın karnındaki bebeğe o kadar çok zarar veriyor ki. Sırf bu yüzden çevre için, doğa için ve oğlumun geleceği için bu deli işine kalkıştım. Yaklaşık 5 yıldır yapıyorum henüz bir para kazanamadım ama yaptığım işten çok keyif alıyorum. İnanılmaz bir ekip çalışması. Üretiminden satışına çok harika bir ekiple, büyük bir özveriyle, zaman zaman sosyal sorumluluk projeleri ile zaman zaman yardım faaliyetleri ile inceden inceye organik ürünü tanıtmaya, mağazalarımıza gelen annelere uzun uzun bildiklerimizi anlatmaya, bilinçli ve çevreci bireyler olarak üzerimize düşeni yapmaya çalışıyoruz. Bu blogda da çevre için neler yaparız, ben neler yapıyorum, siz neler yapabilirsiniz belki esinlenmek isterseniz diye zaman zaman oğlumla yaşadıklarımı, oğlumu nasıl çevreci yetiştirmeye çalıştığımı bazen dozu nasıl kaçırdığımı yazacağım. İleriki yazılarda görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder